دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

خانه » روش های تزیین کلاس درس

روش های تزیین کلاس درس اول دبستان

روحیه لطیف دانش آموزان کلاس اول ابتدایی معلمین دلسوز را به این واداشته تا خلاقیت خود را بکار بیاندازندو کلاس درس را که محیط زیست دانش آموزان می باشد محیطی جذاب و پرنشاط و محل تعلیم و تربیت را تزیین کنند. روش های مختلفی برای این مهم وجود دارد. حتما دیده اید بعضی اساتید از کار دستی ها استفاده می کنند. بعضی ها با استفاده از رنگ ها از همه ظرفیت ها مانندکف کلاس برای آموزش بچه ها استفاده می کنند. یکی از رایج ترین کار ها برای تزیین کلاس که قابل استفاده در جا های گوناگون نیز هست، در این مقاله سعی شده تا روش های مختلف تزیین کلاسی به روش نصب بنر را به صورت تیتر وارشما دغدغه مندان آموزش مانند مدیران و معلمان ارائه نماید.

طرح بنر گروه بندی کلاس

دومین تزیین لازم و واجب برای کلاس اول ابتدایی طرح بنر گروه بندی کلاس هاست. لزوم گروه بندی برای هیچ کس پوشیده نیست. اما من باب مثال، تقویت مهارت کار گروهی و وهویت بخشی اجتماعی در قالب گروه ها انجام می گیرد. کلاس اولی ها وبطور کلی ابتدایی ، به علت حضور در کلاس به مدت طولانی علاقه و هم بستگی خوبی میان آن ها شکل می گیرد که با گروه بندی این مهم تقویت می شود. معمول طرح ها این گونه است که می توان تصاویر اعضای یک گروه را در بخش های مختلف یک بنر نصب کرد. از دیگر کارکرد های این طرح امکان استفاده به عنوان تابلو امتیاز دهی برای تشویق دانش آموزان می باشد. تیم طرح آموز با توجه به این مسئله طراحی طرح بنر گروه بندی کلاس را انجام داده است.

طرح بنر قوانین کلاس

طرح بنر قوانین کلاس یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین نیاز های یک کلاس منظم و زیبا وجود بنری برای تبیین قوانین کلاس برای دانش آموزان است. کارکرد این المان رواج قانون مداری و روشی تربیتی برای پرورش دانش آموزان که در آینده شهروندان این مملکت خواهند بود. درصورتی که طرح بنر قوانین کلاس همراه با تصاویر کودکانه وجذاب برای کلاس اولی ها باشد اثر گذاری آن بیشتر خواهد شد. حتی این گونه طرح ها علاوه بر زیبایی بصری، بر توانایی خوانش بچه ها نیز به علت متن های آن موثر است . یکی از بخش های جذاب طرح آموز که می توان این طرح را خریداری کرد دسته بندی طرح بنر تزیینات کلاس می باشد.

طرح بنر تابلو اعلانات

مسائل پرورشی و اطلاع رسانی نیز از دیگر موضوعات مهمی ست که برای تزیینات می توان در نظرگرفت. رایج ترین کار ها استفاده از بنر تابلو اعلانات است. استفاده از طرح های جذابی که بخش بندی مناسب داشته باشد زیبایی کلاس را بیشتر می کند. تابلو اعلانات می تواند محل اطلاع رسانی امتحانات ، محل نصب کار های بچه های  برای تشویق آن ها، نحل نصب محتوای پرورشی و تصاویر می باشد.

طرح بنر های آموزشی تزیین کلاس

بخش گذشته روش های تزیین کلاس درس بود که ضروری و غیر آموزشی بود. اما در این بخش میخواهیم  در 3 قسمت به نیاز های آموزشی کلاس اولی ها بپردازیم. همراه ما باشید.

بنر ترکیب حروف الفبا

طبق آمار ما که از خرید  شما عزیزان بدست آورده ایم این طرح ها از جذاب ترین خواسته های مشتریان برای کلاس اول ابتدایی می باشد. این طرح های آموزشی فارسی علاوه بر جلوه بصری ، کمک معلمان برای مرور حروف الفبای تدریس شده می باشد. در طراحی این ها از المان های تصویری که مربوط با حرف مورد نظر می باشد استفاده گردیده است. شما برای دیدن طرح های مشابه طرح بنر تزیینات کلاس می توانید به بخش طرح بنر آموزشی فارسی مراجعه کنید. برای مثال می توانید از طرح ترکیب حروف استفاده نمایید.

طرح بنر پیام های قرآنی

از روش های آموزش محتوای دینی استفاده از محتوای بصری و جذاب می باشد که امروزه با حضور هوش مصنوعی این روش جذاب تر گردیده است. طرح بنر پیام های قرآنی از قدیم از روش های تثبیت محتوا در ذهن دانش آموزان بوده است. ما با توجه به آیات کتاب های قرآن ابتدایی اقدام به طراحی طرح های جذاب بوسیله هوش مصنوعی کرده که با ابعاد مناسب می توانید چاپ کنید و در کلاس خود استفاده کنید.

طرح بنر آموزش اعداد

آخرین موردی که در حیطه آموزشی برای تزیین کلاس اول می توان استفاده کرد، بنر های آموزشی ریاضی مانند طرح بنر آموزش اعداد است. یکی از دغدغه های والدین درس ریاضی ست که غالب به عنوان سخت ترین درس شناخته می شود. برای حل این مسائل مخصوصا برای دانش آموزانی که در این درس ضعف دارند یک راه استفاده از این گونه بنر هاست که همواره در معرض دید آن ها باشد. البته برای پایه های بالاتر می توان از طرح های آموزشی جدول ضرب، مساحت و محیط اشکال و… استفاده کرد.

 

درصورتی که تمایل دارید سایر طرح های آموزشی جذاب و آموزش نحوه ویرایش فایل ها را ببینید میتوانید به کانال آپارات طرح آموز مراجعه کنید.

مشخصات
  • نظرات: 0

  • شناسه: 7154

  • انتشار: 19-07-1403

  • دسته: