دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

خانه » روش افزودن فونت به فتوشاپ

نحوه افزودن فونت به فتوشاپ

روش افزودن فونت به فتوشاپ یکی از رایج ترین سوالات شما همراهان عزیز هنگام کار با فتوشاپ می باشد که قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم. حتما مواجه شدید که یک فایل لایه باز از سایت های فروش طرح های مختلف مانند طرح آموز را تهیه کنید و پس از باز شدن با تصویر زیر روبرو شوید.

هشدار نصب نبودن فونت طرح

این هشدار به این معناست که فونتی که ابتدا طراح با آن در سیستم خود متن را نوشته در سیستم شما وجود ندارد. این هشدار به شما فونت های مشابه سیستم خودتان را به شما نشان داده تا یکی را انتخاب کنید و جایگزین فونت اصلی نمایید. اما نکته ای که وجود دارد این است که معمولا فونت اصلی زیبا تر و جلوه بهتری به طرح می دهد.

 چگونه می توان این مشکل نصب کردن فونت جدید را حل کرد؟

طبیعتا ابتدا شما نیاز دارید فونت مورد نظر را دانلود کنید. همان طور که دقت کردید نام فونت مورد نظر در هشدار بالا نشان داده شده است. پس با جستجوی فونت مورد نظر در صورتی که فونت ازنوع رایگان باشد می توانید آن را دانلود کنید و اگر  ازنوع پولی باشد پس از خرید می توانید آن را در سیستم نصب کنید.به عنوان نمونه من یک طرح از دسته بندی طرح بنر پرورشی وتربیتی مدارس رو باز میکنم .در این طرح از فونت sh-blabeloo استفاده شده که قصد دارم این فونت را نصب کنم.

پس از دانلود فونت و باز کردن فایل rar ، فایل های مورد نظر پسوند های خاصی دارند  مانند .ttf .  به عنوان مثال من فونت نستعلیق رو دانلود کردم و در تصویر فایل های فونت را می بینید.

فرمت فایل فونت های فتوشاپ

نحوه نصب فونت در فتوشاپ

برای نصب کردن فونت جدید شما نیازی ندارید بر روی خود فونت کلیک کنید. تنها کافی ست که به my computer رفته و در درایو c روی فایل windows کلیک کنید. در این فایل به دنبال فایل fonts بگردید و طبق تصویر زیر با زدن برروی این فایل لیست تمام فونت هایی که در سیستم شما وجود دارد را می توانید ببینید. نرم افزار هایی که امکان نوشتن دارند مانند مجموعه افیس و فتوشاپ و مجموعه ادوبی تمام فونت های این فایل در آن نرم افزار ها قابل استفاده اند.

نحوه نصب فونت جدید در ویندوز

برای نصب کردن فونت جدید، تنها کافی ست که این فایل های دانلود شده را در این فولدر paste کنید. بلافاصله در صورتی که فونت تکراری نباشد در محل مورد نظر نصب می شود .  سپس برای اینکه فونت را در فتوشاپ ببینید باید فتوشاپ رابسته و دوباره باز کنید .

حال دیگر می توانید به راحتی نوشته مورد نظر خود را ویرایش کنید و این بار هشداری مبنی بر نبود فونت دریافت نخواهید کرد. برای دانلود فونت های جدید سال 2023 می توانید به سایت کافه گرافیک مراجعه کنید.

امیدوارم از مقاله روش افزودن فونت به فتوشاپ لذت برده باشید

مشخصات
  • نظرات: 0

  • شناسه: 7186

  • انتشار: 27-07-1403

  • دسته: